7 znamení, že je čas skončiť so svojou prácou a stať sa podnikateľom

Podnikanie nie je ľahké. Je riskantné, stresujúce a pravdepodobnosť úspechu novovznikajúcich biznisov nie je povzbudivá. Prečo ale potom ľudia začínajú podnikať?

Zvyčajne je to preto, lebo si myslia, že jednoduchá rutinná práca im nestačí. Potrebujú prijímať nové výzvy, testovať svoje nápady a preberať nad vecami kontrolu. Prácou pre niekoho iného nedokážu uspokojiť tento druh osobnej motivácie.

Ako si však môžete byť istý, že máte ten správny druh motivácie potrebný na to, aby sa váš plat zmenil z otrockého na majstrovský pod vaším vedením? Mnoho ľudí sníva o tom, že majú svoj vlastný biznis, ale často sa stáva, že presne títo ľudia zvyknú čakať na to, kým im niekto biznis predá do ich rúk. Človek si musí prejsť istým pocitom zúfalstva, kým sa do toho pustí na vlastnú päsť.

Ste zvedaví, či ste pripravení na veľkú zmenu? Predtým, ako ju urobíte, pozrite sa na to, či vám neznie povedome pár znakov toho, že je čas na prechod od zamestnanca k podnikateľovi:

1) Ste nadšený svojou prácou, nie svojím zamestnaním

Ako poznamenáva S. Kaufman, keď prvýkrát nahliadol do sveta financií, užíval si to. Pomáhať ľuďom financovať ich dosahovanie cieľov bolo pre neho odmenou, nehovoriac o tom, aká to bola výzva. Ale nikdy nebol nadšený svojím zamestnaním. Mal svoje vlastné predstavy o tom, ako by malo požičiavanie vyzerať, ako by sa naň malo nahliadať a nikdy si nerobil každodenný rozvrh práce. Potreboval viac. A to by malo znieť známo každému podnikateľovi.

Dokonca môže byť potrebné obetovať zdanlivo zaujímavé práce kvôli vašej skutočnej záľube. Branden Spikes pracoval 10 rokov pre SpaceX, kým sa pustil do svojho podniku, Spikes Security. Keď sa ho opýtali prečo, on odpovedal: „Cez tie roky som si viedol zoznam dobrých nápadov, a jedného dňa som si uvedomil, že niektoré sú skutočne dobré.“ Čo by sme si z toho mali odniesť je: Nenechávajte svoje dobré nápady nepovšimnuté!

2) Ste chorí a unavení, už len keď na to pomyslíte

Každý aspoň trochu sníva o tom, aké by to bolo byť v práci vo vedení, viesť tím, a riadiť sa svojimi vlastnými pravidlami. Mnohým ľuďom stačí, ak aj naďalej o tom budú iba snívať. Ale ak sa začínate pohoršovať nad svojimi podnikateľskými plánmi preto, lebo ste s nimi doposiaľ nič neurobili, potom vás fakt, že ste tradičným zamestnancom, nikdy neuspokojí. Je čas zariskovať.

Zakladateľ spoločnosti McDonald´s povedal: „Ak nie ste osoba, ktorá by na seba brala riziko, tak by ste mali, dopekla, prestať podnikať.“ A poučenie: Na dosiahnutie vašich cieľov musíte vystúpiť z komfortnej zóny.

3) Chcete pomáhať ostatným

Ak existuje jedna vec, ktorá oddeľuje podnikateľov hnaných motiváciou vybudovať veľké úspešné podniky, tak je to práve radosť, ktorú im dáva budovanie tímov a možnosť dávať šance iným. Vytváranie nových pracovných miest je jednou z najväčších a uspokojujúcich zodpovedností podnikania. V skutočnosti, organizácia Ewing Marion Kauffman Foundation doložila dôkazy o tom, že podnikatelia, ktorí sa púšťajú do nových biznisov, sú hnacou silou prosperujúcej spoločnosti, a to práve z toho dôvodu, že vytvárajú nové pracovné miesta, renovujú ekonomiku a zvyšujú životnú úroveň.

Dať niekomu prácu, ktorú človek potrebuje a po ktorej túži, je neopísateľný pocit. Poučenie: Ak sa nechcete cítiť zodpovední za úspech svojho tímu, tak zostaňte zatvorení doma.
.
4) Máte podporu

Dame Anita Roddick, zakladateľka kozmetického gigantu The Body Shop, raz povedala: „ My podnikatelia sme samotári, vagabundi a robíme problémy. Úspech je jednoducho záležitosťou nachádzania a obklopovania sa tými, ktorí sú mysľou otvorení a chytrí, a ktorí dokážu naše šialenstvo dobre využiť.“

To je skvelý začiatok. Čomu veľa ľudí nerozumie ohľadne podnikania je, že nikto to nedokáže robiť sám. Potrebujete niekoho, kto vám bude kryť chrbát, kým vy budete riskovať všetko, aby ste dosiahli svoje stanovené ciele. Môže to byť váš partner, rodič, angažovaný investor, učiteľ, alebo hocikto iný, a možno niekto, kto zastáva viac zo spomínaných funkcií. Poučenie: Niekto vám musí pomôcť zabezpečiť dostatok jedla, útočisko, a rameno na vyplakávanie, kým vy skúšate niečo nové.

5) Máte dobrý nápad

Chce to viac než vôľu, ktorá vás privedie k tomu, aby ste boli dobrým podnikateľom. Taktiež musíte mať niečo, čo budete predávať. Najlepšie by bolo, ak by to bolo vylepšením niečoho, čo už na trhu je. Ak nie ste posadnutí myšlienkou vynájsť lepšiu pascu na myši a sprístupniť ju každému, musíte prísť na skvelý nápad ešte pred tým, než odídete zo svojho zamestnania.

Steve Jobs mohol stráviť roky tvorením videohier pre Atari, ale on mal víziu vytvorenia osobného počítača dostupného každému. To ho urobilo úspešným práve tam, kde mnoho spájkovačov pochybilo: Držal sa svojho nápadu aj po tom, čo ho Apple vyhodil.

Poučenie: Musíte sa pýtať sami seba, aký zmysel má požičiavanie si peňazí a pracovanie nonstop. Je to to, aby ste stali len ďalšími predajcami pascí na myši?

6) Máte plán

Veľké nápady sú skvelé, ale tie vás neposunú nikam, pokiaľ nemáte plán, ako ich realizovať. Ľudia nazývali Sira Richarda Bransona šialeným, keď sa zbavil svojho obchodného reťazca s platňami, aby mohol založiť aerolinky. A možno aj šialeným bol.

Lenže on mal plán na dosiahnutie svojho sna, založený na podrobnom prieskume trhu, prognostikách a financovaní. Bez solídneho, realistického plánu by sa jeho divoká vízia nikdy nestala realitou. Poučenie: Majte plán.

7) Majte aj záložný plán

Mnoho startupov skrachuje, teda aspoň väčšina z nich. Nezáleží na tom, aké veľké sú nápady, ani na tom, aký podrobný je váš plán, ak začínate podnikať na vlastnú päsť, stále na seba beriete riziko, že sa stanete iba súčasťou ďalšej štatistiky. Dokonca ani najúspešnejší podnikatelia neuspeli na prvýkrát tak, ako to plánovali, dokonca ani S. Kaufman, autor článku.

Lenže on mal záložný plán, keď jeho prvý pokus zlyhal a to ho držalo nad vodou, pokiaľ sa nepokúsil zariskovať znova. Nikdy si neukladajte všetky vajíčka do jedného košíka. Dokonca aj Oprah Winfrey bola vyhodená zo svojej prvej televíznej show. Poučenie: Ak máte záložný plán, nikdy sa nebudete báť toho, že zlyháte.

Zdroj: Yahoo, LifeHack