5 jednoduchých krokov, ako nájsť v živote rovnováhu

Pod životnou rovnováhou si môžeme predstaviť stav mysle a prežívania, kedy sme spokojní s tým, kým sme, a aký život žijeme. Zatvorte oči a predstavte si, že by ste sa cítili takmer blažene. Čo by vo vašom živote už viac nebolo? A naopak, čoho by ste si dopriali na maximum?

Je zaujímavé, že hoci presne vieme, čo nám chýba k spokojnému životu, dlhodobo sa držíme štýlu, ktorý nám môže uškodiť. Chcete znížiť riziko vyhorenia, bezsenných nocí či užívanie upokojujúcich liekov? Naučte sa krok za krokom budovať svoju vnútornú rovnováhu a všetky veci sa postupne upracú na správne miesto.

1. Prepojte všetky oblasti života

Často sa stáva, že sa na svoje úlohy v živote pozeráme oddelene. Máme pocit, že musíme byť dobrým otcom či matkou, spoľahlivým zamestnancom aj zastávať istú spoločenskú rolu. Stalo sa vám, že ste rodičovské povinnosti odsunuli na úkor práce? Alebo ste v práci nepodali dobrý výkon, lebo vás trápili problémy dieťaťa? Nemajte výčitky a nedovoľte, aby vás opantali myšlienky, že nie ste dosť dobrý vo svojich úlohách. Vaše životné role by si nemali konkurovať. Nesmú fungovať samostatne. Pokúste sa o ich integritu a vzájomnú spoluprácu.

2. Otvorte sa riskovaniu

Pri hľadaní rovnováhy musíme, paradoxne, zísť z cesty. Tá nás často vedie tam, kam nechceme. Zatvorte oči, začnite zhlboka dýchať a na pár minút si predstavujte pokojnú modrú oblohu. Teraz svoju myseľ zamerajte na túžby. Našli ste tam niečo, čo už dlhšie odkladáte? O čom snívate, no nemali ste príležitosť na realizáciu? Buďte otvorení riskovaniu a venujte pozornosť aj veciam, ktoré vás napĺňajú. Ak ich neurobíte vy, už sa nenájde nikto, kto by ich urobil za vás!

3. Urobte si čas pre seba

Je príjemné starať sa sám o seba. Naša myseľ aj telo dostanú tie správne impulzy, vďaka ktorým lepšie odoláme stresujúcim situáciám. Ako si do života vpustiť pekné chvíle? Začnite maličkosťami:

– Vychutnávajte si dobré jedlo či pekný deň. Naopak, nerozoberajte prácu, ani nečítajte noviny s tragickými správami.
– Vyhnite sa ľuďom, z ktorých nemáte dobrý pocit a oberajú vás o energiu.
– Nájdite si pohybovú aktivitu, ktorá vás bude tešiť, nie bolieť. Najlepšie je spojiť ju s veselou spoločnosťou a množstvom smiechu.
– Doprajte si dobrý a kvalitný spánok.

 Hľadajte ticho a v ňom seba. S perom či štetcom v ruke môžete vypustiť svoje emócie a myšlienky.

4. Dostaňte emócie pod kontrolu

Niekedy nás rozhodia obyčajné pubertálne poznámky od detí. Inokedy e-mail od šéfa alebo správa od partnera, že sa zase zdrží v práci. Impulzívna reakcia poháňaná emóciami však vedie iba k tomu, že neskôr túto sms alebo e-mail oľutujeme a dostaneme sa do citovej nerovnováhy. Skôr, než odpoviete, skúste sa na chvíľu zastaviť. Pozrite na na situáciu aj očami druhej strany a odpovedať tak, aby ste si v komunikácii nehrotili emócie.

5. Netrápte sa tým, na čo nemáte dosah

Hovorí sa, že nemôžeme ovplyvniť to, čo sa nám udeje. No stále dokážeme ovplyvniť spôsob, ako na životné situácie zareagujeme. Udalosti v živote sú nepredvídateľné. Ak ste pod tlakom a nie ste spokojní so svojím životom, akákoľvek negatívna situácia nasadí čierne klapky na oči. Zdá sa, že riešenie je v nedohľadne. Nie ste v tom sami! Je prirodzené, že z času na čas sa každý z nás ocitne v nerovnováhe a neistote. Usmievajte sa, keď máte dôvod, doceňte veci, ktoré beriete ako samozrejmosť. Život je presne taký, ako sa naň pozeráte.

Čo získate nadobudnutím rovnováhy?

Človek v rovnováhe pozná svoj potenciál. Vie, že život nie je iba prechádzka dobrým obdobím, no v prípade nezdaru dokáže zmobilizovať svoje vnútorné sily. Veľmi rád zameriava pozornosť a energiu na dosahovanie svojich cieľov, vďaka čomu zmysluplne napreduje. Ak vidí, že niečo nefunguje, snaží sa podniknúť zmeny. Nezotrváva na miestach a v situáciách, ktoré ho oslabujú. Chápe, že k tomu aby bol šťastný a spokojný, musí vidieť všetky aspekty svojho života ako navzájom sa prelínajúce súčasti.

 

Zdroj : plnielanu.zoznam.sk