32-minútová ranná rutina, ktorá nakopne váš deň

Pracujete na svojom osobnom rozvoji? Ak je vaša odpoveď kladná (v čo pevne veríme), potom vás určite zaujme táto ranná rutina zložená zo štyroch kľúčových oblastí:  dávať, byť vďačný, správne dýchať a neustále napredovať.

Často krát sa osobnostný rozvoj a sebarealizácia vzťahuje predovšetkým k vlastnému ja, avšak netreba zabúdať ani na ľudí okolo nás.

Väčšina z nasledujúcich cvičení obohatí nielen vás samotných, ale prinesie vám do života aj ďalších skvelých ľudí. Stanete sa pozitívnejší a otvorenejší novým možnostiam, nadobudnete vnútornú radosť, získate trvalé šťastie a úspech. Budete jednoducho magnetom pre ľudí okolo vás.

Nasledujúce činnosti trvajú síce len niekoľko minút denne, avšak prínos z nich budete pociťovať celý život.

Darujte druhým 5 minút svojho času

Trvanie: 5 minút

Určite každý z vás pozná to klišé: „Lepšie je dávať, ako prijímať.“  A naozaj to platí, dokonca nemusíte ani vytiahnuť peňaženku.

V jednej zo správ Harvard Business School sa hovorí, že najlepší pocit máme vtedy, ak naša veľkorysosť  a láskavosť  smeruje k druhým ľuďom.  Či už ide o blízkeho priateľa, alebo človeka v núdzi, rozdávanie a pomoc iným má pre darcu zvláštny emocionálny význam a prináša mu šťastie.

Jeden z najlepších spôsobov ako niečo darovať a neminúť pri tom ani cent, je urobiť druhému človeku päťminútovú láskavosť bez toho, aby ste od neho žiadali spätnú službu.  Skúste sa napríklad verejne podeliť so svojimi poznatkami, recenziou na knihu, prípadne odporúčaním, kde je tá najlepšia káva v meste.

Zapíšte si 3 veci, za ktoré ste vďačný

Trvanie: 2 minúty

Nájdite si pokojné miesto, najlepšie vo vašom byte a tam si každé ráno napíšete na papier tri veci, za ktoré ste vďačný.  Toto opakujte 21 dní, avšak dbajte na to, aby vám to netrvalo viac ako 2 minúty.

Vždy pozitívne naladený psychológ Shawn Achor, ktorý je autorom  publikácie The Happiness Advantage, hovorí: „Keď vycvičíte svoju myseľ  tak, že budete 21 dní vnímať len to pozitívne a prehliadať všetko negatívne, stanete sa optimistickejší. “

Dychové cvičenia  – najlepšia prevencia proti stresu

Trvanie: 5 minút

Čaká vás náročný deň v práci, alebo prezentácia pred množstvom poslucháčov a vy ste v strese? Máme pre vás účinný spôsob, ako sa stresu zbaviť.

Vedúca katedry Standfordskej univerzity Emmy Seppälä vo svojom blogu píše, že náš dych sa mení v závislosti od toho, čo robíme a ako sa cítime.  Dýchanie sa však nemení len pri zmene pocitov, ale taktiež ono samo môže pôsobiť  ako iniciátor zmeny pocitov.

Na jednej strane sa teda dýchanie odvíja od pocitov, avšak na druhej môže samo prispieť k zmene pocitov.  Urobte si každé ráno niekoľko dýchacích cvičení a uvidíte, ako to naštartuje váš deň. Začať môžete aj týmito cvikmi od Emmy.

Pozvite niekoho na kávu a naučte sa niečo nové

Trvanie: 20 minút

Rozhovor je efektívnym spôsobom, ako získať množstvo informácií o tom, čo daný človek robí, prečo to robí, či dokonca ako to robí. Niektorí ľudia veľmi radi rozprávajú o sebe,  nechajte ich, hrá to vo váš prospech.

Pokojne pozvite na kávu aj mladšieho kolegu, môže dať vašej práci, alebo životu iný rozmer, ktorý ste doposiaľ nepoznali. Ak si myslíte, že je to len strata času, ste na omyle. Stretávanie sa s druhými ľuďmi, či už pri káve alebo na večeri, vás spraví podstatne viac šťastným a spokojným, než čokoľvek materiálne.

Zdroj: svetbohatych.com